NOT YET - Saját szavakkal
Azt hiszem a címet nem kell nagyon
magyarázni. Kb. itt tart a zenekar, ami a sikereket illeti, de
még nem adtuk fel, bár már jó néhány éve űrteleszkópon nézünk
fel a béka seggére. A vizes fotó vagy 3 éve készült a
leghidegebb nyári napon. Orsi (Damn
Natural) készítette, azt meg nem nehéz kitalálni, hogy ki
merült le a víz alá. Maga a CD nehéz szülés volt, mert valahogy
csak csúszott, csúszott, de végül sikerült révbe érni vele. Én
úgy vagyok vele, hogy minden Screen anyag egy újabb meglepetés,
amikor sikerül megint valamit letenni az asztalra. Olyanok
vagyunk, mint egy régi gőzmozdony, amit már ritkán indítanak be,
de akkor azért elég szépen elpöfékel.
Na, most ezt pöfékeltük össze!
DYNAMO
Maga a szám megvan már legalább 10 éve és az egyik saját
demómon vegetált, amíg eszembe nem jutott, és le nem vittem a
próbaterembe. Saboza meg Peti azonnal ráérzett. 5 perc alatt
kész lett. Husi annyit játszik benne, amennyit kell. Szövegileg
azt próbáltam beleírni, hogy néha még magamat is meglepem a
csökönyösségemmel, azzal, hogy nem vagyok hajlandó feladni
semmit. Ilyen egy állat vagyok én.
FAR FAR AWAY
Ez is új dal. Az a legjobb benne, hogy legalább kétszer oszlott
már fel majdnem miatta a zenekar, annyira elakadtunk és
vergődtünk vele. De érdemes volt. Bár megesik, hogy olyan
dalokba fektetünk energiákat, amik eleve halálra vannak ítélve,
de ez hála magunknak nem olyan. Saboza, Peti meg Husi is
megtalálta benne önmagát, szóval jó játszani, mert folyik, mint
a náthás rénszarvas orra Mikuláskor. A szövege olyan emberekről
szól, akik megpróbálnak a saját hülyeségük elől menekülni,
ahelyett, hogy szembenéznének vele. Önkritika és önirónia nélkül
nem lehet messzire jutni.
AMSTERDAM
Amikor kinn voltam Adriennél (Urban
Angel) Hollandiában, elég furán éreztem magam. Jó volt
egyrészt, hogy létrejött a projekt, de nagyon hiányzott Orsi és
rájöttem, hogy igazán mennyit is jelent számomra. Eléggé
fárasztó volt, hogy egy hétig zenélni kellett. Főleg, azért mert
kellett, egyfajta kényszer volt, én meg általában akkor írok új
dalokat, ha kedvem van hozzá. Utolsó nap reggel volt még egy
gitárötletem, de már fáradtak voltunk és nem csináltuk meg.
Hazajöttem és abból lett ez a szám. Arról szól, hogy milyen
változásokon mentem keresztül néhány nap alatt, meg, hogy
alapvetően egy kis hülye gyerek vagyok, tök mindegy hány nyarat
is éltem már meg. Őszintén megmondva, annyira szeretem ezt a
számot, hogy odasorolnám a klasszikus Screen dalok közé. Van
benne valami. És pont ez a valami a legnagyobb hajtóerő, ami
továbbviszi a Screen szekerét, mert azt hiszem mind a négyen
pont az ilyen dalok miatt zenélünk még mindig.
NOT AFRAID
Friss csapolás ez is. Saboza pergő igen ott van. Szóló alap nem
kevésbé, Husi szóló naná! Peti matat. Szóval ami kell bele az
benne van. Mi az, amitől nem félek? Ha van igaz társam, akkor
semmitől. Mindenki bekaphassa:-)
TAKE ME HOME!
Ez is legalább 10-12 éves dal és rajta volt a „Down in the
Cellar” demón. De ott is maradt. Azért vettük elő, mert olyan
igazi vadregényes Screen dal. Lassan indul, aztán átvált
valamibe, bekeményedik, aztán összeesik, mint Mrs. Lipton málna
zseléje. Sok jó Husi szóló van benne meg dobok. Azok a koncertek
ihlették, ahonnan kézzel-lábbal haza akartam jönni, mivel nem
volt közönség, vagy ha volt, háttal ültek a zenekarnak és tojtak
ránk. Azért ezeket a „bulikat” szívesen kitörölném az
emlékezetemből, ha lenne egy mágikus törlés gomb.
ANYTIME ANYWHERE
Szegény dalocska! Fel akartuk tenni már a Ready for you CD-re,
de mivel nem tetszett a végső verzió, ezért lemaradt. Ennek
ellenére időről időre mindig felbukkan a koncerteken és úgy
gondoltuk, megér még egy esélyt. Bárhol, bármikor bajba
kerülhetünk ebben a szar világban. Szóval vigyázzunk, mert csak
ez az egy életünk van.
I DON’T CARE
Egészen új dal, talán kicsit keményebb is a megszokottnál. Nem
baj, hagy táguljon a spektrum. Nem árt néha új területekre
tévedni a dögunalom elkerülése végett. A címe az, hogy nem
érdekel. Akkor jöhet is a jogos kérdés: Mi az, ami nem érdekel?
Szóval nem érdekel mi történik a bérházban ahol lakom, a
városban ahol lakom, az országban ahol lakom, a bolygón ahol
lakom. Nem érdekel a pénz, a siker, a politika, a
családalapítás, a házépítés, a nyugdíj, hogy meleg van-e vagy
hideg, hogy melyik fasz mi a faszt csinált, csinál vagy fog
csinálni . Tényleg nem érdekel! Engem csak annyi érdekel, hogy
MA jól érezzem magam, meg az a kevés ember, akit szeretek
szintén boldog legyen. Ennyi!
JOHNNY WOLF
Vagyis magyarul Farkas Jocó. A Screen alapító tagja, aki azóta
megjárta a hadak útját, de rendesen. Pofás kis filmet lehetne
forgatni az életéről. Olyan számok gitárjaiban működött közre
mint: NOWHERE ELSE, GIMME GOOD TIME! Szóval nem kispályás.
Amikor volt a nagyon padló korszakom, felvetette, hogy mi lenne,
ha kimennék hozzá Amerikába. Gondolkodtam is rajta legalább 7,5
másodpercet, de aztán rájöttem, hogy a démonok az Empire State
Building tetejére is követnének és inkább itt néztem velük
szembe. Mondtam is Jocónak „Nem megyek én Amerikába”. Az eredeti
címe is ez lett volna, de aztán Johnny Wolfra változtattam,
mivel úgy tűnt volna, mintha valami bajom lenne Amerikával.
Pedig nincs, mer asse érdekel! :-)
TOO LONG DAY
Na, ez végképp őskövület. A „Begin the season” utáni korszak
(93-94) egyik épkézláb dala. Akkor (legalábbis nekem) akkora
kreatív stoppom volt, hogy abba akartam hagyni a zenélést. Talán
ez az utolsó dal, ami még Virág Úrral és Hernyóval készült. Oláh
Tomival felvettük egy házi CD-re, de a site-ra nem került fel.
Arra emlékszem, hogy a koncerteken sikere volt. A zenei részét
imádom, hiszen mindenki igen jókat tett bele. A címe onnan ered,
hogy akkoriban sokat koncerteztünk Dunántúlon és reggel értünk
csak haza a busszal, rajtam kívül mindenki tudott aludni és
horkolni én meg megőrültem. :-)